
Działania w sieci to najpopularniejsza obecnie forma promocji jaką podejmują firmy. Nie da się ukryć, że jest ona także jedną z najbardziej skutecznych, a dzieje się tak dlatego, że w Internecie swój wolny czas spędza większa część osób. Firmy szukają coraz to nowych sposobów na reklamę. Jednym z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z influencerami, tutaj natomiast rodzi się pytanie, jak znaleźć influencera? Przecież jedna osoba nie jest równa drugiej. Warto jednak na samym początku zacząć od wyjaśnienia, kim jest influencer.
Kim jest influencer?
Influencer jest osobą, która prowadzi swoje działania w sieci i dzięki nim zyskuje większe lub mniejsze grono swoich odbiorców. Działalność ta może być oparta na szerokiej wiedzy z danej dziedziny, jaką posiada dana osoba i dzieleniem się nią z innymi, albo może to być tworzenie treści, o tematyce która w danym czasie jest popularna i dobrze odbierana przez obserwatorów. Ze względu na to, że influencerzy podejmują czynności na różnych kanałach dotarcia do odbiorcy można ich podzielić na: YouTuberów, Instagramerów, Blogerów, Podcasterów, ale też Gamerów i TikTokerów.
Słowo influencer, też nie jest bez znaczenia. Wywodzi się ono z angielskiego słowa „influence” i oznacza wpływać. Osoby popularne w sieci mocno wpływają na swoich odbiorców. Na ich zachowania, poglądy, decyzje zakupowe. Dzieje się tak głównie dlatego, że dzięki relacji jaka tworzy się między influencerem a jego odbiorcą. Obserwator zaczyna postrzegać twórcę, czasem nawet jak autorytet, osobę wiarygodną i wartą zaufania. Wszystko to, jest właśnie powodem, dla którego powstał influencer marketing. Na czym on polega?
Czym jest influencer marketing?
Firmy zastanawiają się jak znaleźć influencera, ponieważ chcą rozpocząć kampanie influencer marketingu. Influencer marketingu polega właśnie na współpracy z odpowiednim influencerem, który staje się w pewnym sensie pośrednikiem między promowaną marką, a jej potencjalnymi klientami. Wybór inlfluencera jest bardzo ważny, ponieważ wokół danego twórcy gromadzi się grupa odbiorców, którzy zwykle są w podobnym wieku, tej samej płci i mają oni zazwyczaj takie same zainteresowania, dlatego też trzeba wybrać takiego twórcę, by przekaz trafił do właściwych osób. Jak znaleźć influencera, by współpraca z nim była skuteczna i przynosiła firmie korzyści?
Jak znaleźć influencera?
Sposób na to jak znaleźć influencera jest dużo. By jednak móc rozpocząć swoje poszukiwania, konieczne jest zastanowienie się nad celami i misją jaką realizuje marka, ponieważ znalezienie odpowiedniego twórcy będzie możliwe tylko wtedy, gdy firma sama będzie wiedziała do czego zmierza i jakimi wartościami się kieruje. Twórca powinien wyznawać takie same wartości,
z tym, że zwykle ma ona większe zasięgi i możliwości dotarcia do odbiorców niż firma. W sieci można znaleźć bardzo dużą ilość influencerów.
Jak znaleźć influencera? By zrobić to dobrze, trzeba śledzić social media i sprawdzać, kto najlepiej sobie w nich radzi, czyli jak angażuje swoją społeczność i kto ma na nią najlepszy wpływ. W sieci można znaleźć też specjalne portale i agencje, które zrzeszają influencerów. Można więc tam znaleźć twórców zainteresowanych współpracą, dzięki temu można w dużo łatwiejszy sposób wybrać odpowiednią osobę. W Kielcach czy w innych miastach w Polsce, można szukać influencerów dokładnie w taki sam sposób, twórcy są w sieci i najlepiej właśnie tam ich szukać.
Prowadzenie social media Kielce
Social media są idealnym miejscem do kreowania swojego pozytywnego wizerunku w sieci, do pozyskiwania nowych klientów i do nawiązywania z nimi relacji. Jest to tez szansa na komunikowanie się z nimi w bardzo łatwy sposób. Nic więc dziwnego, że firmy szukają specjalistów od social mediów, którzy poprowadzą dla nich kampanie. Wpisując w wyszukiwarkę frazę „Prowadzenie social media Kielce” pojawia się wiele ogłoszeń agencji, które oferują takie działania dla firm. Oczywiście zanim podejmie się współpracę z jedną z nich, niezbędne jest sprawdzenie jak poprzednio dana agencja, radziła sobie z podobnymi zadaniami. Zbyt pochopne podjęcie decyzji może bardzo źle wpłynąć na wizerunek marki w sieci.