Jaki jest koszt content marketingu – to pytanie najczęściej słyszą osoby, które pracują w tej branży. Odpowiedź na nie niestety nie jest jednoznaczna, a skrócić ją można do zdawkowego – „to zależy”. Jest wiele czynników, które wpływają na ostateczną cenę. Postaramy się je wyjaśnić.
Jak zatem możemy odpowiedzieć na pytanie, jaki jest koszt content marketingu? Najpierw trzeba wspomnieć, że content marketing to szerokie pojęcie. Zależy, jaki rodzaj internetowej reklamy Cię interesuje. Kampania marketingowa to w zasadzie wiele różnych działań, które realizuje agencja marketingowa Kielce. Postaramy się przybliżyć koszt content marketingu dla poszczególnych działań.

Strona internetowa
Strona www jest w zasadzie niezbędna do podjęcia działań marketingowych. Właściciele firm, którzy wchodzą na rynek z nowym produktem lub usługą, zazwyczaj jej jeszcze nie posiadają. Koszt content marketingu dla prostej strony www (WordPress, szablon responsywny, domena, hosting, mała ilość podstawowych zakładek, Google Analytics) waha się pomiędzy 1000 zł a 5000 zł netto. Koszt bardziej zaawansowanej strony internetowej to nawet 20 000 zł.
Landing page
Grafiki, teksty, domena, hosting, a do tego leady, które przekierują na podziękowania – koszt content marketingu w tym wypadku to przedział od średnio kilkuset do 4000 zł.
Fanpage strony internetowej
Koszt content marketingu dla prowadzenia profilu w mediach społecznościowych to duża niewiadoma. Albo inaczej – bardzo trudno dać jednoznaczną odpowiedź. Wiele zależy o tego, jaki to rodzaj mediów społecznościowych, jak duży jest fanpage, ile postów będzie trzeba dodawać i na ile wiadomości odpisywać. Ceny zaczynają się od kilkuset złotych aż do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Reklama w mediach społecznościowych
Tu koszt content marketingu jest lepiej określony. Reklama facebookowa kosztuje minimum 200 zł miesięcznie, ale dla wielkich firm może to wynieść nawet 3000 zł. Warto pamiętać, że w kampaniach na LinkedIn nie można płacić w polskiej walucie. Średni koszt reklamy na LinkedIn to 10 euro za dzień. Trudno jest jednak ustalić odgórną granicę, jaki będzie koszt. Warto kierować się statystykami, które będą stanowiły sporą podpowiedź.
Kampania Google Ads
Kampania Google Ads zaczyna się od kilkuset złotych miesięcznie, ale może dość do nawet 10 000 zł.
Copywriting
Koszt content marketingu w tym wypadku jest zależny od wielu czynników – jakie chcemy mieć copy? Krótkie hasła i slogany są warte od 500 zł do 2500 zł. Dłuższe treści zwykle są cenione od 30 zł za 1000 znaków ze spacjami, do nawet 250 zł.
Projekty graficzne
Wszelkiego rodzaju ulotki i bannery oraz posty na Facebooku to koszt od 50 zł do nawet 2500 zł.

Mailing
Mailing składa się ze stworzenia kreacji graficznej, przygotowania treści, zakodowania newslettera przez programistę oraz kilku innych czynników, których koszt łącznie opiewa na około 250 zł do 1500 zł, zależnie od zaawansowania.
Pamiętaj, że oprócz rodzaju content marketingu, na koszt content marketingu wpływają jeszcze:
- produkt, który oferujesz,
- grupa docelowa,
- konkurencja,
- czas potrzebny na wykonanie.
Zamiast szukać szybkiej wyceny, lepiej skontaktuj się z profesjonalną agencją marketingową z Kielc, która zaplanuje odpowiednią strategię. Powodzenia!
