Posted on: 29 października 2021 Posted by: marketingkielce Comments: 0
Na czym polega strategia Google Ads

Reklamowanie firmy w Internecie to najpopularniejszy obecnie sposób na zdobywanie klientów. Internet zdominował życie każdego człowieka i stał się jego nieodzowną częścią. Nic więc dziwnego, że firmy wybierają właśnie tę formę promocji najczęściej. Metod na zdobywanie klientów w Internecie jest wiele, jedną z nich jest Google Ads.

Są to reklamy wyświetlane w sieci, pojawiające się w rożnej formie i w różnych miejscach w Internecie, a ich główną zaletą jest opłata, która nalicza się za kliknięcia, a nie za wyświetlenia. Jakie są inne zalety Google Ads i na czym polega ich strategia?

Czym są Google Ads?

Google Ads są to reklamy wyświetlane w różnych serwisach internetowych, w przeglądarce mogą przyjmować bardzo zróżnicowane postacie na przykład: grafika, tekst, a nawet video. Są zaliczane do marketingu internetowego PPC, czyli Pay Per Click. Marketing ten polega na pobieraniu opłaty za kliknięcia w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie.

Jest to bardzo duża zaleta Google Ads, ponieważ koszt ponoszony jest za faktyczne zainteresowanie klienta produktem. Działanie Google Ads jest bardzo proste i nie wymaga żadnych umiejętności ze strony użytkownika.

Czym jest pozycjonowanie?

Zalety wprowadzenia strategii Google Ads

Pozycjonowanie są to działania marketingowe polegające na zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu frazy, która interesuje użytkownika pojawiają się wyniki, do niej dopasowane. Wyszukiwarki proponują użytkownikowi strony, które mają najbardziej wartościową zawartość.

Jakie są rodzaje Google Ads?

Można wyróżnić kilka rodzajów reklamy internetowej. Wybór jednej z nich zależy od preferencji i celów jakie ma spełnić wprowadzenie strategii Google Ads. Oto kilka z nich:

  • Reklama na stronach partnerów
  • Reklama wyświetlana w wideo zamieszczanych na YouTube
  • Google zakupy
  • Reklama na poczcie Gmail
  • Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania

Wybierając jedną z nich, warto najpierw pomyśleć jakie są cele i wymagania, do których dąży firma.

Zalety wprowadzenia kampanii w Google

Wprowadzenie strategii Google Ads może wnieść wiele korzyści do firmy. Zwykle decydują się na nią przedsiębiorstwa nowe, nie posiadające jeszcze swoich klientów, ponieważ Google Ads dają możliwość na szybkie wyróżnienie się w sieci. Co więcej zaletą kampanii w Google jest fakt, że dają one możliwość dopasowania reklam do cech i potrzeb grupy docelowej.

Najczęściej brane pod uwagę cechy to płeć, wiek, miejsce zamieszkania oraz najdłuższy czas w jakim dana grupa przebywa w sieci. To wiąże się ze zwiększeniem skuteczności i efektywności stosowanych reklam. Kolejną zaletą jest łatwość z jaką można je dopasować do budżetu jaki firma chce przeznaczyć na reklamę oraz do celów, które chce ona osiągnąć.

Czy można samemu wprowadzić AdWords do przedsiębiorstwa?

Czy można samemu wprowadzić strategię AdWords
Jasne, że tak! Z pomocą w tworzeniu kampanii w AdWords przychodzi strona internetowa, która przeznaczona jest właśnie do tworzenia tej strategii. Wystarczy tylko podążać za wskazówkami, które się na niej wyświetlają, a w razie ewentualnych pytań, dostępna jest zakładka FAQ, czyli najczęściej pojawiające się problemy i pomoc w ich rozwiązaniu.

Google, oferuje także swojego doradcę, do którego można zadzwonić i poprosić o poradę, on natomiast odpowie na wszystkie pytania, a także doradzi, jak stworzyć strategię Google Ads, tak, aby jak najlepiej spełniała ona oczekiwania. Wszystkie samouczki i artykuły oraz inne formy pomocy są bezpłatne. Google Ads posiada także kanał na YouTube, gdzie zamieszane są filmiki instruktażowe, informujące o tym jak tworzyć kampanię i dopasowywać ją do swoich potrzeb.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Nie ma jednej ceny, jest ona uzależniona od wielu czynników. Jednak jedną z zalet tej formy promocji, jest możliwość dopasowania swojego budżetu do swoich potrzeb. Cena za klikniecie może wynosić kilka groszy, a nawet i kilkadziesiąt. Uzależnione jest to od zastosowanych fraz, liczby i rodzaju reklam, a także innych rożnych parametrów. Ale nie będzie sytuacji, w której firma zostanie zaskoczona kosztem tych działań, ponieważ to ona ustala ich maksymalną cenę.

Google Ads są jedną z najbardziej efektywnych działań promocji w Internecie. Posiadają dużo zalet. Jedną z nich jest możliwość ustalenia budżetu. Dobrze zrealizowana strategia, może przynosić wiele plusów. Należy jednak pamiętać, że działania te nie powinny się ograniczać tylko do płatnych kampanii. Warto również dbać o wysoką pozycję w darmowych wynikach wyszukiwania.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment