Posted on: 12 grudnia 2022 Posted by: marketingkielce Comments: 0

Reklama w radiu Kielce – czy to skuteczna forma promocji? Reklama w radiu, może nie jest najpopularniejszą formą promocji, ale spośród tradycyjnych mediów, zajmuje wciąż miejsce w czołówce. Oczywistym jest, że w dobie Internetu, gdzie reklama może być nadawana o każdej porze i w każdej chwili, promocja w radiu nie ma większej siły przebicia, ale wciąż stanowi wartościowego zawodnika w grze o przyciągnięcie uwagi odbiorców. Jej niewątpliwą zaletą jest także cena, która jest zdecydowanie niższa niż promocja w telewizji czy prasie…Reklama w radiu Kielce ma potencjał, o ile potrafimy go dobrze wykorzystać…

Reklama w radiu Kielce czy warto

Czy reklama w radiu Kielce ma w ogóle sens?

To zasadniczo pytanie o to, czy reklama w radiu Kielce jest skuteczna? Wszystko zależy od tego, w której stacji jeszcze będzie można usłyszeć naszą reklamę (więcej kanałów, to większe szanse na zdobycie nowych klientów) oraz, jaka będzie godzina jej emisji. Nie bez znaczenia jest także sama forma reklamy.

Choć radio jako medium marketingowe generuje jedne z najniższych kosztów, jakie trzeba ponieść za emisję reklamy, to nie zapewni jej skuteczności, jeśli sam przekaz będzie nieciekawy… Trzeba jednak przyznać, że odpowiednio przygotowana reklama, emitowana w różnych stacjach może przynieść nam wiele korzyści i pomóc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jak się okazuje, według prowadzonych badań ponad połowa Polaków słucha codziennie radia. 20 milionów rodaków, to zbyt duża liczba, by można ją było sobie tak po prostu odpuścić, rezygnując z reklamy w radiu…

Reklama w radiu Kielce — cennik

Cena reklamy jest płynna, a na jej wartość mają wpływ w zasadzie trzy główne czynniki, do których należą:

  • godzina emisji,
  • dzień emisji,
  • długość reklamy.

Reklama dla regionu jest tańsza niż ogólnopolska. Niemniej jednak już za niewiele ponad 100 zł można zareklamować swoją markę, produkt, czy usługę w radiu. Trzeba się jednak liczyć z tym, że będzie to reklama emitowana w weekendy w bardzo wczesnych godzinach rannych (kiedy w zasadzie za oknem jest jeszcze ciemno i nikt, kto nie musi nie wychodzi z domu). Najwięcej zapłacimy za reklamę w przedziale czasowym 7:00-10:00, kiedy większość ludzi szykuje się do szkoły lub pracy albo jest już w drodze do niej. Godziny 15:00-17:00, czyli czas powrotu również są chętnie wybierane, na czas emisji reklamy…

Co zamiast reklama w radiu Kielce?

Istnieje wiele sposobów na to, jak zareklamować własną firmę, czy produkty. Stosunkowo dobrze wypada reklama w Kielcach w formie ulotek. Wciąż wiele osób (nawet mimowolnie) zerka na ich zawartość i jakaś część z tych osób podejmuje decyzję zakupową. Doskonałą alternatywą jest marketing online, czyli promocja w sieci.

Do dyspozycji mamy wiele kanałów i każdy przynajmniej raz w życiu, z któregoś korzystał: social media, strona internetowa, wizytówka Google, marketing szeptany, marketing rekomendacji, ambasador marki, fora i grupy tematyczne czy blog firmowy. Niektóre z nich w zasadzie nic nas nie kosztują, inne są zależne od tego, czy np. zdecydujemy się na współpracę z agencją marketingową, czy będziemy działać w pojedynkę. Marketing w sieci to jedna z najtańszych form promocji, z której coraz częściej korzystają nawet małe, lokalne firmy.

Zalety reklamy w radiu

Ten rodzaj reklamy bazuje właściwie na dwóch kwestiach: dźwięku oraz słowie. Nie rozprasza tak, jak reklamy wyświetlane w telewizji czy wyskakujące, co chwilę banery reklamowe w sieci, co chwalą sobie także odbiorcy. Reklama w radiu Kielce bez przeszkód dociera do osób, które na co dzień nie korzystają zbyt często z telewizji. Trzeba też przyznać, że wiele osób po prostu lubi słuchać radia w drodze do lub ze szkoły czy pracy. Niektórzy ludzie nie mogą sobie pozwolić na korzystanie z Internetu w ciągu pracy, za to mają swobodny dostęp do radia, co również zwiększa zasięg reklamy. Reklama w radiu Kielce jest też stosunkowo tania, co jest niewątpliwie jej dużą zaletą.

czy reklama w radiu Kielce jest skuteczna

Reklama w radiu Kielce — podsumowanie

Dla osób, którym zależy na skutecznej reklamie, każde rozwiązanie, które potencjalnie przybliży ich do tego celu, jest dobre. Nic więc dziwnego, że reklama w radiu Kielce znajduje swoich zwolenników zarówno wśród lokalnych firm, jak i dużych i znanych w całym kraju korporacji. Jeśli chodzi o dotarcie do nowego grona odbiorców, to radio ma tę przewagę nad telewizją, że emitowane w nim reklamy są zwyczajnie tańsze i nie irytują tak, jak krzykliwe spoty reklamowe w TV. Od czasu do czasu na reklamę w radiu skazany jest każdy, gdyż większość z nas włącza radio zwłaszcza podczas podróży samochodem. Poza tym coraz więcej osób słucha także radia za pośrednictwem Internetu…

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment